Două rânduri despre o carte

Pentru că azi începe Bookfest 2012, mi-am zis să încep și eu o categorie nouă pe blog, și anume „Două rânduri despre o carte”. Să postez aproape zilnic ce mi-a spus mie una din cărțile citite de-a lungul timpului, dar numai în două-trei rânduri. Poate  îi fac poftă cuiva să deschidă o carte, să caute un autor, să citească un fragment. Mai ales că nu prea avem vreme să lecturăm recenzii lungi (și uneori al naibii de plictisitoare și fără substanță). Două rânduri, două cuvinte ale unui cititor oarecare pot să trezească pasiunea lecturii în altul.

Ideea mi-a venit, cerându-mi-se să scriu crochiuri/haikuuri pentru câteva titluri Nemira, care mi-au plăcut, pentru a fi puse pe cartonașe în standul editurii. Mi-a surâs propunerea. Prima dată am văzut post-it-uri cu câteva cuvinte despre cărți lipite pe copertele lor într-o mică librărie pariziană. Cumpărarea unei cărți devenea astfel un gest intim și șarmant. Comunicatele de presă seci ale PR-ului se transformau în ceva apropiat, personalizând relația cititorului cu volumele oferite spre vânzare.

 

Așadar, iată primul meu crochiu despre o carte:

Locatarul himeric de Roland Topor
Traducere de Ion Doru Brana, Colecția Babel, Ed. Nemira
Un horror într-o lume kafkiană, lumea noastră. Satrapul Colegiului de Patafizică a scris un roman de… panique, pe care Roman Polanski l-a adaptat într-un film… de groază.

 

Explore posts in the same categories: Două rânduri despre o carte

Etichete: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Lasă un răspuns

